ඩී. බී. කූපර් ගේ අද්භූත මංකොල්ලය

ඩී. බී. කූපර් ගේ අද්භූත මංකොල්ලය

"ගුවන් යානයක් මැදදී ඩොලර් ලක්ෂ 2ක් ඉල්ලගත්තා... පැරෂුට් එකකින් රෑ අහසට පැන්නා... අදටත් FBI එකට හොයාගන්න බැරි වුණු ලෝකේ එකම 'ප්ලේන් මංකොල්ලකාරයා' - ඩී.බී. කූපර් (D.B. Cooper)"

අපි ෆිල්ම්වල දකිනවා බැංකු කඩන හැටි, හිරගෙවල් කඩන හැටි. ඒත් ඔබ කවදා හරි අහලා තියෙනවා ද මනුස්සයෙක් තනියම ගුවන් යානයක් හයිජැක් කරලා, සල්ලි මලු ගාණක් අරගෙන, ඒ ගුවන් යානය අහසේ තියෙද්දී පැරෂුට් එකකින් පැනලා අතුරුදන් වුණු හැටි? මේක හොලිවුඩ් ෆිල්ම් එකක් නෙවෙයි. මේක තමයි ඇමරිකානු ඉතිහාසයේ FBI එකටවත් විසඳගන්න බැරි වුණු, අදටත් ලෝකෙම කතා වෙන "ඩී.බී. කූපර්" ගේ අද්භූත මංකොල්ලය.

විස්කි වීදුරුවක්

කාලය 1971 වසරේ නොවැම්බර් 24වෙනි දා. ඇමරිකාවේ පෝට්ලන්ඩ් ගුවන්තොටුපළ එදා හරිම කාර්යබහුලයි. මිනිස්සු එහෙට මෙහෙට දුවනවා. ඒ අතරේ හරිම සන්සුන්, වැදගත් පෙනුමක් තියෙන මනුස්සයෙක් ටිකට් කවුන්ටරයට එනවා. ඔහු ඇඳලා හිටියේ අලුත් කළු පාට සූට් එකක්, සුදු ෂර්ට් එකක් සහ කළු ටයි එකක්. අතේ තිබුණා කළු පාට බ්‍රීෆ්කේස් (Briefcase) එකක්. ඔහු හරියට නිකන් බැංකු මැනේජර් කෙනෙක් වගේ. ඔහු තමන්ගේ නම දුන්නේ "ඩෑන් කූපර්" කියලා. ඔහු වොෂින්ටන් බලා යන 'Northwest Orient Airlines Flight 305' කියන ප්ලේන් එකට ටිකට් එකක් අරන් කිසිම කලබලයක් නැතුව ඒකට නැග්ගා.

ගුවන් යානයේ හිටපු අනිත් මගීන් කවුරුත් හිතුවේ නෑ තමන් මේ ගමන් කරන්නේ ලෝක ඉතිහාසයේ ලොකුම මංකොල්ලකාරයා එක්ක කියලා. කූපර් ගිහින් ප්ලේන් එකේ අන්තිම පේළියේ (18C සීට් එකේ) වාඩි වුණා. ඔහු කළේ මොකක් ද...? ඔහු සිගරට් එකක් පත්තු කරගෙන, හරිම සැහැල්ලුවෙන් 'බර්බන්' (Bourbon) විස්කි වීදුරුවක් ඕඩර් කළා. ඔහු ළඟ කිසිම බයක්, සැකයක් තිබුණේ නෑ.

bourbon
කොළ කැබැල්ල සහ බෝම්බය

ගුවන් යානය අහසට නැග්ගා. සීට් බෙල්ට් සයින් එක නිවුණා. කූපර් හෙමින් සැරේ තමන් ළඟින් ගිය ලස්සන ගුවන් සේවිකාවට (Air Hostess - Florence Schaffner) අතින් කතා කරලා, පොඩි කොළ කෑල්ලක් දුන්නා. ගුවන් සේවිකාව හිනාවෙලා ඒක සාක්කුවේ දාගත්තා. ඇය හිතුවේ "මේ තවත් මගේ නම්බර් එක ඉල්ලන කොල්ලෙක් වෙන්න ඇති" කියලා. ඇය ඒක ගණන් ගත්තේ නෑ. කූපර් ඇය දිහා බැලුවා. ඔහු කළේ කවුරුත් නොහිතන දෙයක්. ඔහු ඇයට කතා කරලා "මිස්... ඔයා ඔය කොළේ දැන්ම කියවන එක හොඳයි. මගේ බ්‍රීෆ්කේස් එකේ බෝම්බයක් තියෙනවා." ඉතාම මෘදු, ආචාරශීලී කටහඬකින් කිව්වා.

ගුවන් සේවිකාවගේ ලේ වතුර වුණා. ඇය ගැහි ගැහි අර කොළය එළියට අරන් බැලුවා. ඒකේ ලියලා තිබුණේ "මම ළඟ බෝම්බයක් තියෙනවා. ඔයා මගේ ළඟින් ඇවිත් වාඩි වෙන්න." ඇය බයෙන් වෙව්ලමින් ඇවිත් ඔහු ළඟ වාඩි වුණා. "මට පෙන්නන්න" ඇය කිව්වා. කූපර් හරිම සන්සුන්ව තමන්ගේ බ්‍රීෆ්කේස් එක ඇරලා පෙන්නුවා. ඇයට හුස්ම ගන්න අමතක වුණා. ඒක ඇතුළෙ රතු පාට ඩයිනමයිට් කූරු 8ක්, වයර් ගොඩක් සහ ලොකු බැටරියක් තිබුණා. එක ස්විච් එකක් එබුවොත් මුළු ප්ලේන් එකම ඉවරයි!

ඩොලර් විස්සේ නෝට්ටු

කූපර් කලබල වුණේ නෑ. ඔහු ඉතාම සන්සුන්ව, හරියට කඩේකින් බඩු ලිස්ට් එකක් කියනවා වගේ තමන්ගේ ඉල්ලීම් ටික ගුවන් සේවිකාවට කිව්වා. 'මට ඩොලර් ලක්ෂ 2ක් ඕන. හැබැයි හැම එකම $20 නෝට්ටු වෙන්න ඕන. මට පැරෂුට් 4ක් ඕන. ඒ වගේම අපි සියැටල් එයාපෝට් එකට ගොඩ බානකොට ම, ප්ලේන් එකට තෙල් ගහන්න ඉන්ධන ට්‍රක් රථයක් ලෑස්ති කරලා තියන්න.'

ඇයි ඔහු ඩොලර් 20 නෝට්ටු ඉල්ලුවේ? ඩොලර් 100 ඒවා ඉල්ලුවා නම් බර අඩුයිනේ? එතන තමයි ඔහුගේ මොළේ තිබුණේ. ඩොලර් 100 ඒවා ගෙනියන්න ලේසි වුණාට, ඒවා පාවිච්චි කරන්න ගිය ගමන් අහුවෙනවා. 20 නෝට්ටු සැක හිතන්නේ නෑ. ඔහු හැමදේම කලින් ප්ලෑන් කරලා තිබුණේ.

ප්‍රාණ ඇපකරුවන් නිදහස්

ගුවන් නියමුවා මේ පණිවිඩය පොලීසියට දුන්නා. මුළු ඇමරිකාව ම කලබල වුණා. FBI එක සල්ලි සහ පැරෂුට් ලෑස්ති කළා. ප්ලේන් එක සියැටල් එයාපෝට් එකට ගොඩ බාද්දී, කූපර් තමන් පොරොන්දු වුණු විදියට ම අහිංසක මගීන් 36 දෙනාව ම නිදහස් කළා. ඔහු ප්‍රාණ ඇපයට තියාගත්තේ පයිලට්ලා ටිකයි, ගුවන් සේවිකාවයි විතරයි. සල්ලි මලු ටිකයි, පැරෂුට් ටිකයි අතට ලැබුණු ගමන් ඔහු නියමුවාට අණ කළා: 'දැන් මෙක්සිකෝව බලා යන්න. හැබැයි මට ඕන විදියට විතරයි. ප්ලේන් එක අඩි 10,000කට වඩා උඩින් යන්න බෑ. වේගය අඩු කරන්න. ගියර් පහළට දාලා, දොරවල් අගුළු දාන්නේ නැතුව යන්න.'

පයිලට්ලා පුදුම වුණා. අඩි 10,000ක් කියන්නේ ගොඩක් පහළ අහසක්. ඒ වගේම එදා රෑ මහා කුණාටුවක් තිබුණා. වැස්ස, අකුණු මැදින්, දොරවල් ඇරගෙන ප්ලේන් එකක් යන්නේ කොහොමද? හැබැයි ඔවුන්ට කරන්න දෙයක් තිබුණේ නෑ. කූපර්ගේ අතේ බෝම්බය තිබුණා.


Alaska Airlines departs Sea-Tac, 25 July 2019.
දැනට ද ඉතිරි ඒක ම සාක්ෂිය

රාත්‍රී 7.40 යි. ගුවන් යානය සියැටල්වල ඉඳන් ආපහු ගුවන්ගත වුණා. එළියේ තිබුණේ මහා බිහිසුණු කාලගුණයක්. අහස කළු කරලා, මහ හයියෙන් වැස්ස වහිනවා. අකුණු ගහනවා. ගුවන් යානය යන වේගයට ජනේලවලට වහින වැස්ස හරියට ගල් කැට වදිනවා වගේ සද්දයක් දුන්නා. කූපර් සන්සුන්ව තමන්ගේ වැඩේ පටන් ගත්තා. ඔහු ගුවන් සේවිකාවට කිව්වා 'ඔයා දැන් කොක්පිට් එකට යන්න, මම එනකම් දොර වහගෙන ඉන්න' කියලා. දැන් මුළු කැබින් එකේම ඉන්නේ කූපර් විතරයි.

ඔහු තමන්ට ලැබුණු ඩොලර් ලක්ෂ 2කේ මුදල් මිටි ටික කඹයකින් තද කරලා තමන්ගේ ඇඟේ බැඳගත්තා. ඔහු පැරෂුට් දෙකක් ඉල්ලුවා. එකක් පිටිපස්සේ, අනිත් එක ඉස්සරහින් දාගත්තා. ඔහු තමන්ගේ කළු පාට කෝට් එක ගලවලා දැම්මා. ටයි එක ගලවලා සීට් එක උඩින් තිබ්බා. (ඒ ටයි එක විතරයි අදටත් FBI එක ළඟ තියෙන එකම සාක්ෂිය).


අවසන් වචනය

රාත්‍රී 8.00 යි. ගුවන් නියමුවන්ට කොක්පිට් එකේ තියෙන 'Red Light' එකක් පත්තු වුණා. ඒකෙන් කියවුණේ 'ගුවන් යානයේ පිටුපස දොර විවෘත වුණා' කියලයි. සීතල හුළං පාරක් මුළු ප්ලේන් එක පුරාම හමන්න ගත්තා. ප්ලේන් එකේ වායු පීඩනය එක පාරටම වෙනස් වුණා. පයිලට්ලා දැනගත්තා කූපර් දොර ඇරියා කියලා. ඔවුන් මයික් එකෙන් ඇහුවා 'ඔයාට උදව්වක් ඕන ද?' කියලා. කූපර්ගේ උත්තරය වුණේ එකම එක වචනයයි: 'No!' (නෑ!) ඒ තමයි ඔහුගෙන් ඇහුණු අන්තිම වචනය.

රාත්‍රී 8.13 ට යානයේ පිටුපස කොටස උඩට ගැස්සිලා ගියා. (හරියට බරක් බිමට වැටුණා වගේ). කූපර්, ඩොලර් ලක්ෂ 2කත් ඇඟේ බැඳගෙන, රෑ අහසේ, ඝන කැලෑවක් උඩින්, සෙල්සියස් සෘණ 7ක (-7°C) විතර සීතල කුණාටුවක් මැද්දට පැරෂුට් එකෙන් පැන්නා! කිසිම කෙනෙක් නොහිතන, මැරෙන්න බලාගෙන කරන පිම්මක් ඒක.

ගුවන් යානය නෙවාඩාවලට ගොඩ බැස්සම FBI එක වට කළා. ඔවුන් ඇතුළට ගිහින් බැලුවා... ප්ලේන් එකේ කවුරුත් නෑ! තිබුණේ සිගරට් කොට කිහිපයක් සහ ගලවපු ටයි එක විතරයි.

වැලි යට සැඟව තිබූ ඩොලර්


fa0e319489b75474a84d5235a7c578e75e7aa705ddccfecb6e6fac65b7e52d78. SX1080 FMjpg
එදා ඉඳන් අද වෙනකම්... FBI එක අවුරුදු 45ක් තිස්සේ හෙව්වා. හමුදාව දම්මලා කැලෑ පීරුවා. ගංගාවල් හෙව්වා. සබ්මැරීන් දැම්මා. හැබැයි කූපර්ගේ මළ සිරුරවත්, පැරෂුට් එකවත්, සල්ලිවත් කවදාවත් හම්බුණේ නෑ. ඔහු හරියට දුමක් වගේ වාෂ්ප වුණා. 1980 දී, ඒ කියන්නේ අවුරුදු 9කට පස්සේ, වොෂින්ටන්වල 'කොලොම්බියා' ගඟ අයිනේ සෙල්ලම් කරපු පොඩි ළමයෙක්ට වැලි යට තිබිලා දිරාපත් වුණු ඩොලර් 5,800ක නෝට්ටු මිටියක් හම්බුණා. ඒ නෝට්ටු වල අංක (Serial Numbers) බැලුවම ඒවා කූපර්ට දුන්න සල්ලි බව තහවුරු වුණා.

මේකෙන් ප්‍රශ්න දෙකක් ආවා.

1. එයා එතැනට බැස්ස ද?

2. නැත්නම් එයා සල්ලි ටික හංගලා පැනලා ගියා ද?

සමහරු කියනවා එයා පැනපු ගමන් ගඟට වැටිලා මැරෙන්න ඇති කියලා. තවත් අය කියනවා එයා පැරෂුට් එකෙන් පැනලා, සල්ලි ටිකත් අරන් වෙන නමකින් තාමත් කොහේ හරි සැපට ජීවත් වෙනවා ඇති කියලා.

ඩී.බී. කූපර් කවුද? එයා ඇත්තටම හිටපු කෙනෙක් ද? නැත්නම් ඒක CIA ඒජන්ට් කෙනෙක් කරපු රහස් මෙහෙයුමක් ද? කොහොම වුණත්, ඔහු තමයි ලෝක ඉතිහාසයේ ගුවන් යානයක් මංකොල්ල කාලා, කාටවත්ම අහු නොවී අතුරුදහන් වුණු එකම මිනිසා. ඔහු කළේ වැරැද්දක් වුණාට, ලෝකයා අදටත් ඒ සැලසුමට කියන්නේ 'පර්ෆෙක්ට් ක්‍රයිම්' (The Perfect Crime) එකක් කියලයි.


ඔබ හිතන්නේ මොකද...? කූපර් බේරුණා ද නැත්නම් කැලේ දි ම මැරුණා ද?

(උපුටා ගත්තේ නොකී කතා - Untold Stories face book පිටුවෙන්)

Related Articles

newstube.lk වෙබ් අඩවියේ පළවන සියළු ප්‍රවෘත්ති සහ විශේෂාංග ආශ්‍රිතව කිසිවකුට හානිකර යමක් පළ වී ඇත්නම් ඒ අගතියට පත් පාර්ශවයට ඊට ප්‍රතිචාර දැක්වීමට ඇති අයිතියට අපි ගරු කරමු.
ඔබගේ ප්‍රතිචාර This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. යන විද්‍යුත් ලිපිනයට යොමුකරන්න.

logo newstube 2025

අප ගැන අමතන්න